Ya Allah, ampunilah dosa hambaMu ini…

Aku zalim pada diri sendiri..

Aku zalim pada penciptaku sendiri…

Ah, aku malu padaMu..

Rintihanku, batinku menjerit minta didengari..

Tapi bukan manusia yang kucari….

Hanya padaMu ku rintihkan semua ini…

Kadangkala jiwaku tak tertahan lagi…

Menanggung beban yang makin banyak mengisi..

Menanggung dosa yang penuh di hati…

Aku hambaMu yang hina…

Tunduk sujud meluahkan segala-galanya…

Dengarilah Ya Allah…

HambaMu yang hina ini kembali kepadaMu…

Aku mengaku melakukan gerak kerja Islam…

Tetapi,

Aku gagal menjalankan amanahku…

Aku gagal menjaga ukhwahku…ikhtilatku juga barangkali..

Pedihnya di hati mendengar itu dan ini,

Tetapi aku masih begini… hanya menangisi…

Aku sedar kelemahanku

Aku sedar kelompangaku,

Aku sedar kekurangan tarbiyahku…

Semuanya ku sedar… dan ku yakin masih belum terlambat…

Ku tahu ini ujian untukku,

Hanya kekuatanMu Ya Azim ku pohon…

Berikan aku ruang untuk segala-galanya..

Tundukkan egoku, tundukkan hatiku..

Kerana aku juga sama seperti yang lain…

Tiada yang Engkau nilai kecuali ketakwaan hambaMu..

Ah…cukuplah aku bermadah…